Μαθηματικά ΣΤ Δημοτικού

Γιώργος Καράλης

Περιγραφή

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Μαθηματικό Περιεχόμενο

Παρακάτω περιγράφεται το μαθηματικό περιεχόμενο που αναμένεται να είσαι σε θέση να διαχειριστείς, οργανωμένο στη βάση των θεματικών περιοχών που αποτελούν αντικείμενο της μαθηματικής εκπαίδευσης που παρέχεται κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην τάξη της ΣΤ Δημοτικού όπως περιγράφεται από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών.

Άριθμοι και Πράξεις: Να απαγγέλλεις, να διαβάζεις, να γράφεις και να διατάσσεις φυσικούς, κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς καθώς και να εκτελείς όλες τις πράξεις τους. Να γνωρίζεις ποιοι αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25. Να γνωρίζεις την ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών.

Άλγεβρα: Να λύνεις απλές εξισώσεις με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων.

Λόγοι και Αναλογίες: Να γνωρίζεις την απλή μέθοδο των τριών. Να κατανοείς και να εφαρμόζεις τις έννοιες του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού.

Χώρος, Γεωμετρία, Μέτρηση: Να εξασκείσαι στον σχεδιασμό ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη. Να υπολογίζεις το μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου, τα εμβαδά και τους όγκους βασικών στερεών σχημάτων. Να αναπαράγεις, να κατασκευάζεις και να συγκρίνεις γωνίες. Να σχεδιάζεις το συμμετρικό ενός σχήματος ως προς άξονα και να διενεργείς μεταφορές, μεγεθύνσεις και σμίκρυνσεις. Να σταθεροποιείς τις γνώσεις σου σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειώνεσαι με τη χρήση των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. Να διαπιστώνεις την ύπαρξη, να περιγράφεις και να επεκτείνεις απλά αριθμητικά και γεωμετρικά μοτίβα.

Ανάλυση δεδομένων, Πιθανότητες Στοχαστικά Μαθηματικά: Να εξασκείσαι στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος, στην κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων (ραβδογραμμάτων, ιστογραμμάτων), στη μετατροπή προφορικών ή γραπτών περιγραφών δεδομένων σε γραφικές παραστάσεις και αντίστροφα και στη διατύπωση προβλέψεων για την εξέλιξη ενός φαινομένου. Να εξοικειώνεσαι με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και να υπολογίζεις το μέσο όρο.

Επίλυση Προβλημάτων: Εξερευνάς μία κατάσταση, κατασκευάζεις ερωτήσεις και προβλήματα με βάση συγκεκριμένα δεδομένα, διατυπώνεις διαφορετικά το ίδιο πρόβλημα, αναγνωρίζεις και περιγράφεις ανάλογες καταστάσεις, ερευνάς ανοιχτές προβληματικές καταστάσεις, χρησιμοποιείς τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή και εξοικειώνεσαι με τις νέες τεχνολογίες.

Βιβλιογραφία

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2003. ∆ΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. Ανακτήθηκε από http://ebooks.edu.gr/ebooks/v2/ps.jsp

Ενότητες

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ

  • Συγκρίνω μεγέθη
  • Μελετώ τη σχέση δύο μεγεθών
  • Εκφράζω τη σχέση δύο μεγεθών σε λόγο
  • Αναγνωρίζω τους αντίστροφους λόγους
  • Απλοποιώ λόγους
  • Υπολογίζω τη σχέση δύο αριθμών όχι μόνο στην απλή περίπτωση πολλαπλασιασμών και διαιρέσεων.
  • Συγκρίνω δύο λόγους και αναγνωρίζω την ισότητα δύο λόγων
  • Χρησιμοποιώ πολλαπλασιασμό και διαίρεση για να φτιάξω ισοδύναμους λόγους
  • Κατασκευάζω αναλογίες
  • Βρίσκω τη σχέση των όρων της αναλογίας
  • Υπολογίζω τον άγνωστο όρο σε μία αναλογία :

               α) Χρησιμοποιώντας την «χιαστί» ιδιότητα των αναλογιών

               β) Με χρήση της διπλής αριθμογραμμής

               γ) Με χρήση διαγράμματος ταινίας

  • Μαθαίνω να μην αντιμετωπίζω κάθε σχέση με γραμμικό τρόπο
  • Αισθάνομαι την ομορφιά και την καλαισθησία των μαθηματικών

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -