Περιγραφή Μαθήματος

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
-
Μαθηματικό Περιεχόμενο
Παρακάτω περιγράφεται το μαθηματικό περιεχόμενο που αναμένεται να είσαι σε θέση να διαχειριστείς, οργανωμένο στη βάση των θεματικών περιοχών που αποτελούν αντικείμενο της μαθηματικής εκπαίδευσης που παρέχεται κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην τάξη της ΣΤ Δημοτικού όπως περιγράφεται από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών.
Άριθμοι και Πράξεις: Να απαγγέλλεις, να διαβάζεις, να γράφεις και να διατάσσεις φυσικούς, κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς καθώς και να εκτελείς όλες τις πράξεις τους. Να γνωρίζεις ποιοι αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25. Να γνωρίζεις την ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών.
Άλγεβρα: Να λύνεις απλές εξισώσεις με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων.
Λόγοι και Αναλογίες: Να γνωρίζεις την απλή μέθοδο των τριών. Να κατανοείς και να εφαρμόζεις τις έννοιες του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού.
Χώρος, Γεωμετρία, Μέτρηση: Να εξασκείσαι στον σχεδιασμό ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη. Να υπολογίζεις το μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου, τα εμβαδά και τους όγκους βασικών στερεών σχημάτων. Να αναπαράγεις, να κατασκευάζεις και να συγκρίνεις γωνίες. Να σχεδιάζεις το συμμετρικό ενός σχήματος ως προς άξονα και να διενεργείς μεταφορές, μεγεθύνσεις και σμίκρυνσεις. Να σταθεροποιείς τις γνώσεις σου σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειώνεσαι με τη χρήση των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. Να διαπιστώνεις την ύπαρξη, να περιγράφεις και να επεκτείνεις απλά αριθμητικά και γεωμετρικά μοτίβα.
Ανάλυση δεδομένων, Πιθανότητες Στοχαστικά Μαθηματικά: Να εξασκείσαι στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος, στην κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων (ραβδογραμμάτων, ιστογραμμάτων), στη μετατροπή προφορικών ή γραπτών περιγραφών δεδομένων σε γραφικές παραστάσεις και αντίστροφα και στη διατύπωση προβλέψεων για την εξέλιξη ενός φαινομένου. Να εξοικειώνεσαι με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και να υπολογίζεις το μέσο όρο.
Επίλυση Προβλημάτων: Εξερευνάς μία κατάσταση, κατασκευάζεις ερωτήσεις και προβλήματα με βάση συγκεκριμένα δεδομένα, διατυπώνεις διαφορετικά το ίδιο πρόβλημα, αναγνωρίζεις και περιγράφεις ανάλογες καταστάσεις, ερευνάς ανοιχτές προβληματικές καταστάσεις, χρησιμοποιείς τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή και εξοικειώνεσαι με τις νέες τεχνολογίες.
Βιβλιογραφία
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2003. ∆ΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. Ανακτήθηκε από http://ebooks.edu.gr/ebooks/v2/ps.jsp
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -